De opdracht

Kunnen jullie ons helpen om ervoor te zorgen dat nieuwe marketers in Philips leren hoe marketing binnen Philips werkt?

1. Define

Philips wilde graag dat nieuwe marketeers binnen Philips:

– kennis hebben van de relevante processen en de bijbehorende beslissingsdocumenten waar marketeers impact kunnen maken.

– kennis hebben over de beschikbare tools.

– een plek waar marketeers deze marketing materialen kunnen vinden.

 

RESULT

Ingevulde scoping tool

2. DISCOVER

Er bleken verschillende manieren van werken te zijn en er bleek geen centrale plek te zijn met informatie voor nieuwe marketeers

Samen met het team van marketing excellence hebben we de belangrijkste processen, tools en documenten in kaart gebracht en benoemd welke middelen nodig waren.

RESULT

Inzichten

3. DESIGN

Er is een marketing logica gecreëerd voor een eenduidige manier van werken .

Daarnaast is een digitale hub gecreëerd waar de belangrijkste processen en marketing beslissingsdocumenten te vinden zijn, met de benodigde tools.

Ook is er een bijbehorende training ontwikkeld, die onze trainers wereldwijd hebben gegeven.

 

RESULT

Marketing logic, digitale hub, tools en training

4. DELIVER

Een compleet programma voor nieuwe marketeers binnen Philips waarin met verschillende middelen, zoals processen, documenten, tools, een hub en training, aan marketeers wordt uitgelegd wat de Philips marketing manier van werken is.

 

RESULT

Compleet introductie programma

Swipe left
Next case
Gemeente Utrecht

Waarde propositie
ontwikkeling